Napi LUXUS

..főzök. Sokat főzök. Hiszek abban, hogy a legnagyobb luxus a jó és friss étel. Meg akarom mutatni, hogyan képzlem ezt el.

Friss topikok

Linkblog

HTML

Konfitált kacsa

2010.10.19. 20:01 | Agnus Negro DEI | Szólj hozzá!

 

 

Kacsacomb. Egy éjszakán át sóval, rozmaringgal bedörzsölve a  hűtőben pihent.

Másnap, kacsazsírban - ami ellepte - kb 3 órán át sütöttem alacsony hőfokon a combokat. Ez azt jelenti, hogy csak gyöngyözött a zsír.

Köret : sós, borsos, babéros vízben pár pecig főztem a répát zellert, gyökeret- majd jeges vízben lehűtöttem, ugyanebben a vízben a megmosott de nem hámozott kifliburgonyát készre főztem.  

Mártás: több fej fokhagymát olajban alacsony hőfokon puhára sütöttem. Tejszínt sűrűre forraltam, fakanállal belepaszíroztam a krémes sült fokhagymákat. Sóztam, borsoztam és friss rozmaringot adtam hozzá.

Tálalás: Amikor a combba beleszalad a húsvilla, felforrósítok egy serpenyőt. Kevés kacsazsíron lepirítom a zöldségeket és a félbe negyedbe vágott burgonyát. Majd ugyanebben a serpenyőben a kacsacombok bőrét (csak a bőrét) ropogósra sütöm.

Tányérra velük, mártás rájuk és kész.

 

Érdemes sok combot sütni ugyanis a hűtőben hetekig eláll. Csak annyit kell tenni ,h hidegen belemártjuk őket a zsírba. Visszamelegíteni pár perc alatt 200°C-os sütőben kell, majd ebben az esetben is érdemes forró serpenyőben ropogósra sütni a bőrt. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://napiluxus.blog.hu/api/trackback/id/tr262384487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása